Tervist,
Tänane päev on olnud üpris unine ning samas lihtsalt selline tavaline koolipäev nagu ikka, seega kirjutan kiirelt päeva sündmustest ning siis ehk lisan veel igast mõtteid, mis on viimasel ajal tekkinud.
---
Hommik algas nagu ka eile, kella kolmveerand kuuese äratusega, et minna pesema (pole midagi liiga hullu, sest ajavahe Eestiga on üks tund ning seega mu keha on juba harjunud koguaeg sellisel ajal tõusma - no jah, on suvi, aga mis sellest...) ja seejärel tuli end kiirelt valmis sättida hommikuseks ülevaatuseks ning siis kõik koos sööma (toit ei ole ikka paremaks läinud ja ma küll söön seda kõike, aga ma arvan, et homme ma lihtsalt ei suuda, sest see kõik on mu teadmistega liigselt vastuolus - valed asjad koos - ning teada, aga mitte teha on hullem kui mitte teada). Pärast sööki oli veidi aega veel esimese tunnini ning seda aega kasutasid osad veel väikseks pikutamiseks või teised, nagu mina, kasutasid seda hommikuseks uudiste lugemiseks jms.
Esimene tund oli loodusteadused, kus tänaseks oli jõudnud õige õpetaja tagasi (eile oli asendusõpetaja vms, sest Mr. D oli veel Mosambiigist tagasi sõitmas) ning nüüd hakkas ta selgitama kõigile poistele seda, mida nad eile olid pidanud tunnis ja hiljem kodus tegema - keemia võrrandid, nende tasakaalustamine jne - ehk kõik see, mida mina olin eile teistele veidi õpetada püüdnud. Igatahes see õpetaja võttis selle kõik uuesti läbi ning ma hakkasin uuesti keemiat armastama nagu tegin seda Koidulas olles (nüüd Sütevakas, vabandust, aga õpetaja Vares, te olete väga nigel õpetaja, sest esiteks te muudate keemia nii igavaks, teiseks te olete monotoonne ja kolmandaks te peaaegu rikkusite keemia minu jaoks ära ning, et see ei oleks lihtsalt kriitika, vaid ka natukene konstruktiivne, siis õpetaja Vares, muutuge rohkem inimeseks ja see ehk aitaks muuta teid meeldivamaks - ehk hetkel ongi kaks valikut, kui peaksin siiski Sütevakas jätkama, siis tuleb rääkida sellest direktoriga või teine võimalus on siiski see Tallinna asi, mida juba pikemat aega räägin), sest kui õpetaja selgitab kõike seda läbi mitmete nädete, tehes natuke nalja ning samas näitab puust ja punaseks ette, kuidas miski käima peaks, siis kuidas sa saad seda mitte armastada (siinkohal peaksin mainima, et see õpetaja siin meenutas mulle kohati õpetaja Rõigast, kes on väga-väga hea õpetaja!!!).
Järgmiseks tuli geograafia - sellest pole siinkohal midagi väga palju rääkida, sest seal oli poistel iseseisev töö ja nad tegid vaikselt seda ning õpetaja tegi oma asju. Seejärel oli veel matemaatika, kus tegime ülesandeid intresside kohta jms. Ka see õpetaja on väga inimlik ning võtab asja veidi naljaga - meenutab mingil määral mulle õpetaja Koppelit, kes samuti tundub armastavat seda, mida ta teeb (ja teie, kes te nüüd mõtlete, et te pole Raidoga midagi kunagi õppinud - THINK AGAIN - jah, ta võib-olla pole parim õpetaja, kuid ta on siiski väga-väga hea õpetaja ning kui te tahate asjast aru saada ning temalt küsite, siis ta aitab alati ning te saate asjast aru ehk siinkohal pole asi õpetajas vaid teis endeis...). Igatahes tunni enda kohapealt - õppisime kasutama valemit A=P(1+i)^n, mida kasutatakse selleks, et teada saada kui suureks su investeering mingis ajavahemikus mingi intressi korral kasvab, kui investeerid mingi kindla summa raha (Eesti haridussüsteemile: see on see matemaatika, mida õpilased peaksid rohkem õppima - vähemalt üks osa sellest - sest sellest on reaalselt igale mõtlevale ja edukale inimesele palju-palju kasu ja kuigi paljud õpilased võivad hakata väitma, et see on mõttetu ning raske, siis taaskord, mõelge uuesti!).
Vahepeal tuli väike külastuskäik kabelisse, kus olid mõned teadaanded ning väike jutlus, mille ajal oli just parasjagu hea võtta üks väike uinak ning seega ei paistnud sa ka imelik, kui oli palve aeg, vaid paistsid lihtsalt kui väga pühendunud palvetaja :). Pärast seda oli väike vahetund, kus jagati juustusaiu ja oli avatud väike puhvet. Sel ajal vaatasin veel kiirelt paari asja internetist ning juba oligi minek juhendaja vms juurde (tund nimega "tutor"), kus lihtsalt üks õpetaja uuris mis on meie probleemid (poiste peamine probleem oli sama mis Eestiski - toidu portsionid on naeruväärselt väikesed! + enne eksameid ei tohiks anda koduseid ülesandeid, mis ei ole eksami materjalidega seotud, sest kuidas muidu leida aega eksamiteks õppimiseks - riigid on erinevad, kuid probleemid on igalpool samad). Järgmiseks oli ettenähtud inglise keel, kus õpetaja millegi pärast ei tulnud ja siis oli tund nimega ettevõtluse uurimine vms, kus samuti anti poistele iseseisev töö ning nad tegid vaikselt seda.
Seejärel tuli lõuna, kus kõigepealt pidid kõik kogunema korralikult laudade juurde ja siis õpetajad lasid laud-laua haaval inimesi toitu võtma - millegi pärast venitati meiega kaua, kuid lõpuks saime ka meie sööma. Pärast sööki otsustasin ma minna lihtsalt tagasi oma ühiselamu tuppa ja lihtsalt minna magama, mida ma ka tegin ning kus ma ärkasin kolm tundi hiljem - mõnus uni oli :). Pärast üles tõusmist suhtlesin veidi interneti vahendusel Eestis olevate sõbrannadega, peamiselt Juuliaga. Kui tema lõpuks kusagile minema pidi, siis lahkusin minagi, et hakata lugema. Kui siis lõpuks kell kuus sai ja jõudis kätte aeg sööma minna, siis just seda me koos Mandelaga tegimegi. Võttes söögi, peatas mind üks abiturient, kellega tutvusin eile ning ta kohati lausa nõudis, et ma istuksin nende lauda ja seda ma siis ka tegin. Seal olles toimus taaskord tavaliseks muutunud küsimuste voor Eesti kohta ning eriti erutatud olid kõik selle peale, et meil on klassis viis poissi ja kakskümmend kaheksa tüdrukut (uuriti, kuidas nii keskenduda saab ja vastasin otse - ei saagi alati) ning et meil on üle kümne kohustusliku aine (see on tegelikult lollus, eriti juba gümnaasiumis ning eriti kui sa tead, mida õppida tahad tulevikus ning millele seega juba praegu keskenduma peaksid - veel üks plus sellelle Tallinna mõttele, mis mul on). Lisaks sellele, et mind võeti üsna omaks, tehti mind kohati nendega võrdseks, selles mõttes, et kaheksandikud (ehk form one õpilased) peavad käituma abiturientidega (ehk form five õpilastega) austavalt ja see tähendab, et kui mõni neist palub neil oma kruusi täita või musti nõusid ära viia, siis nad peavad seda tegema ja nüüd panid nad kaheksandikud seda kõike ka minu jaoks tegema :P. Igatahes seal olles kohtusin kõigi nende Angela sõpradega, kellele ta oli saatnud taskuhäälingu (internet andis podcast'ingule sellise eesti keelse vaste :D), et nad minu eest kindlasti hoolitseksid ning nüüd nad siis seda tegidki ja see mulle meeldis.
Lõpuks pärast tund aega kestvad õhtusööki, mis on siin mail juba tavaliseks muutunud, tulin lõpuks tagasi oma ühika tuppa ning hakkasin nüüd kirjutama seda väikest asja siin, mis nüüd lõpuks läbi hakkab saama. Igatahes veel mõtete kohapealt - ma naudin täiega seda, et kõik ained on inglise keeles (ja ma ei ole siin hetkel turistina vms, kõik tunnid toimuvad nagu tavaliselt ning mind võetakse kui igat teist õpilast ehk ma näen elu nagu see päriselt on) ning, et ma pean hetkel käima vaid ainetes nagu keemia, füüsika, matemaatika, inglise keel, ettevõtlus ja/või IT. Lõpuks olen aru saamas John C. Maxwelli ütlust, et ära hakka oma aega raiskama sellega, et arendada neid osi, milles sa oled alla keskmise ja keskendu just oma tugevustele (siinkohal tuleb mainida jälle, et Eesti tavaline haridussüsteem on siin ikka ja jälle pange astunud ning seega taaskord ema ja isa, vot selle kõige pärast te peaksite mul lubama selle meili saata sinna Tallinna kooli...). Igatahes kool siin on lahe ja mõnus, kuigi ootan kohati, et see osa läbi saaks, et saaksin veel ka teisi asju uurida (käia muuseumites, reisida veel ringi siin jne). Veel kiirelt ka koolivormist - see on täiega äge, kui on koolil oma koolivorm ja ma leian, et kõik Eesti koolid võiksid võtta õppust ning muuta koolivorm kohustuslikuks, sest see ausalt muudab inimesi korralikumaks jne - hetkel ei hakka kirjutama kõigest, miks see on hea, aga ausalt - ma naudin seda ja see oleks super kui Eestiski oleks kasutusel koolivormid. Hetkel aga lõpetan ja olge tubli :)...
Parimate soovidega,
Sander Gansen
---
Hi-hi,
Life here is fun and in every lesson I see parallels with Estonia and its school-system and how it could be made a little bit better. Today I went to science, where we were taught converting and doing exercises with that - I of course know most of it already but this teacher made it see even easier than it has been for me - if someone would say that they still don't get it, then they're a hopeless case :D. After that we had a geography and then came mathematics, where we learned financial mathematics, which is really-really interesting and I think that we have too little of it in Estonia and should have it more as it is one of the subjects and things that we really use in our life as humans :).
Then we had a chapel hour, where most of us had a great nap and after that we had this little break. Then came a subject called tutor, where there was this teacher, who would listen to our problems. Later we had English, where the teacher didn't come and then there was business studies, where guys had to work on their own and I was just star-dreaming for the whole lesson as I had no work to do - unfortunately... Then came lunch and after that I just went back to our dorm room and had this nice three-hour sleep. After waking up fresh, I had nice chat with Juulia and then read a bit before going for supper. At six I went for supper and there this matric insisted me to sit with them and so I did. As I was eating, they all were questioning me about Estonia, its girls and school-life. They also introduced me to their life as they, grade fifth, use grade first ones as their ´pus´ (or as I like to call them - good house-elves) and make them to bring drinks for them and clean after them. In a way I dislike it, but at the same time, it's the tradition around here.
After meeting all the matrics and that means all the people who Angela had told to take care of me, as she knows some of them, I came back to dorm again. Now as I'm ending this writing here for tonight, I'll be going to read a bit, listen to music and chill with the guys. So yeah, talk to you soon and bye for now.
Best wishes,
Sander Gansen
No comments:
Post a Comment